Ontdek de kracht van engagement!

Engagement is een woord dat wij vaak horen. Maar wat is engagement eigenlijk? En waarom is het zo belangrijk?Simpel gezegd betekent engagement dat klanten bekend worden met jouw product of dienst.  Als ondernemer wil je natuurlijk zoveel mogelijk verkopen. Geen sales, geen business.  Dit kun je bereiken door te investeren in engagement. Als je dat goed aanpakt, levert het je uiteindelijk ook betalende klanten op. Hieronder deel ik enkele tips om meer engagement te creëren.

Ga aan de slag met je content
Je kunt over van alles en nog wat schrijven. Maar wat je uiteindelijk wil is dat jouw content relevant is. Dat het de lezer boeit, triggert en hem in beweging zet.   Denk bijvoorbeeld aan praktische handvaten en  waardevolle tips waar de lezer direct mee aan de slag kan. Denk vanuit de KISS filosofie: keep it short and simple.  Houd het kort, vibrant en juicy! Maak content die  mensen dolgraag willen lezen en ook willen delen met vrienden. Mensen willen graag leren. Zodra men weet dat jij waardevolle lessen deelt, is de kans groter dat ze elke keer terugkomen. En zo krijg je  terugkerende leads!

Roep tot actie!
Call to action is eigenlijk de lezer bewegen in de richting van jouw doel. Bijvoorbeeld een aankoop, het plannen van een intake afspraak of een inschrijving voor een nieuwsbrief.  Voeg je call to action in de eerste twee zinnen van je tekst toe. Veel mensen zijn van nature ‘lui’ en hebben geen zin om lappen teksten te lezen. Zorg dat je een call to action button er bij zet.  Laat het opvallen zodat het direct de aandacht pakt. Dit zal zorgen naar meer actie naar jouw funnel of website.

Lange teksten omzetten
Ik zei het net al….de meeste mensen lezen niet hele lange teksten. Lukt het niet om je tekst in te korten?  Zet je tekst dan om in een carrousel. Een carrousel is een methode  waarbij je  meerdere afbeeldingen (eventueel met teksten) horizontaal naast elkaar komen te staan.  Op die manier blijft jouw klant langer op jouw pagina en zal de informatie ook sneller en beter binnenkomen.

Wil je sparren hoe je deze handige tips kunt implementeren in jouw bedrijf? Neem contact met ons op en wij helpen jouw bedrijf groeien!

Rayshree Sewpal, founder GD Social Academy

Connecten met GD Social Agency?
Website
Linkedin
Facebook
Instagram

Deel dit artikel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Door de site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Deze site is standaard ingesteld op 'cookies toestaan", om je de beste mogelijke blader ervaring te geven. Als je deze site blijft gebruiken zonder je cookie instellingen te wijzigen, of als je klikt op "Accepteren" hieronder, dan geef je toestemming voor het gebruik van Cookies.

Sluiten