Interview met John H. Kerster van Myopen Media

In dit interview kun je het ondernemersverhaal lezen van John Herman Kerster. Als eigenaar van Myopen Media produceert hij hoogwaardige videocontent en  televisieprogramma’s.  Zo produceert hij samen met zijn  team onder andere het programma  Next Level TV voor Videoland en RTL Z . Waar komt John’s passie vandaan om met video te werken? Dat en nog veel meer lees je in dit artikel.

Kun je je voorstellen?
Mijn naam is John Herman Kerster. Geboren in Rotterdam en tegenwoordig woonachtig in Amsterdam IJburg. Ik ben de eigenaar en creatief directeur van Myopen Media.

Wat heb je gedaan qua opleiding en werk? 
Na het afronden van de HAVO ben ik gaan werken met als rode draad sales (o.a. ECI, de bekende boekenclub). Daarnaast heb ik  een radioprogramma gehad bij Radio Stanvaste in Rotterdam en heb ik als verslaggever bij de Wereldomroep gewerkt. Verder ben ik nog een korte periode directeur/eigenaar van de Lokale Omroep in Hilversum geweest.

Hoe is je passie voor videografie ontstaan?
Die passie is ontstaan tijdens de periode bij de Lokale Omroep Hilversum. Hier produceerde ik mijn eigen talkshow met de naam DE praatshow waar ik verantwoordelijk was voor de jongerenreactie. Hier moest ik alles zelf regelen en teams aansturen. Ik ontdekte toen hoe leuk ik het vind om zelf content te maken en vooral om mensen te ontmoeten en hun verhaal te vertellen.

Ik kan me nog goed herinneren hoe de aanwezigheid van een camera de wereld verandert. Ik liep een schoolplein op zonder camera en toen gebeurde er eigenlijk niets. Daarna liep ik het schoolplein op mét camera en dat zorgde ervoor dat de kinderen ineens heel enthousiast waren. Het leek toen wel alsof er een groot feest gaande was!

Kun je wat meer vertellen over je bedrijf ?
Myopen Media produceert een TV-programma: Next Level TV voor Videoland en RTL Z. Ik merk dat er in de markt een veel bredere vraag is naar videocontent, buiten televisie om, en dat is wat we ook doen. Denk dan aan bedrijfsvideo’s voor videomarketing, stockbeelden, employer branding films (met deze films kun je laten zien wat jouw unique selling point is voor het werven en behouden van personeel). Dit is een hele voordelige methode en zeer belangrijk. Ik werk samen met een team professionals met een ruime ervaring op het gebied van tv en film. Onze specialiteit is storytelling. We vertellen jouw verhaal door middel van video.

De naam van je bedrijf is Myopen Media. Hoe ben jij op deze naam gekomen?
Ik heb begrepen dat een naam met twee keer dezelfde hoofdletter beter blijft hangen bij het publiek. Zelf ben ik een heel open persoon. De combinatie hiervan werd, na even puzzelen, Myopen Media.

Wanneer ben je met Myopen Media begonnen en waarom?
Ik ben al heel lang ondernemer, ZZP’er, maar een jaar geleden ben ik gestart met Myopen Media BV. Dit omdat ik echt televisieproducties ging maken met een heel team.

Welke specifieke diensten bied je aan?
Content voor videomarketing, stockbeelden, dronebeelden, employer branding films, creëren van landelijke bekendheid voor ondernemers door het televisieformat.

“Ik kan me nog goed herinneren hoe de aanwezigheid van een camera de wereld verandert.”

Op welke doelgroep(en) richt jij je?
Myopen Media richt zich vooral op ondernemers uit het MKB-segment. Daarnaast op grotere bedrijven en startende ondernemers.

Er zijn veel bedrijven die video diensten aanbieden. Wat maakt jouw bedrijf anders?
Wij werken vanuit oprechte nieuwsgierigheid en nemen echt de tijd om het verhaal goed te inventariseren. Vervolgens kijken we binnen het team wie het best in staat is om het verhaal van jouw bedrijf te maken. Het is echt maatwerk.

Wanneer ben je pas helemaal tevreden als het om een videoproductie gaat?
Ik ben pas tevreden wanneer de klant tevreden is. Ook is het belangrijk voor me dat we het verhaal dat eerst alleen op papier bestond goed in beeld hebben gebracht en dat dit, dus, 100% kloppend is.

Als je je allereerste video vergelijkt met je laatste videoproductie; waar ben je in gegroeid of waar ben je beter in geworden?
In eerste instantie onderschatte ik de techniek. Hoe belangrijk het licht en het geluid is. We nemen nu veel meer de tijd om ook deze zaken in orde te hebben. De kwaliteit van licht en geluid maakt of breekt een videoboodschap.

Wat is de mooiste of leukste videoproductie die je tot nu hebt gemaakt en waarom?
Ik kan geen specifiek voorbeeld noemen. We maken alle producties met evenveel energie. De leukste moet nog gemaakt worden!

Waar kunnen mensen jouw stijl van filmen aan herkennen?
De stijl is vooral afhankelijk van wat de klant wil. Myopen Media drukt een stempel op de productie door het verhaal helder en duidelijk te brengen.

Hoe reageren mensen op jouw films?
Op het moment van dit interview krijg ik de volgende app binnen: “Goedemorgen! We zijn helemaal tevreden en trots op het filmpje! Knap werk! Geef de complimenten door aan het team.” Mensen vinden het over het algemeen heel fijn dat er de tijd genomen is om het echte verhaal te kunnen vertellen.

Wat is jouw kracht?
Mijn creativiteit.

Waar zou jij beter in willen worden op videografie gebied?
Ik zou me graag willen verdiepen in nieuwe technieken, zoals bijvoorbeeld Metaverse.

Kun je een tip geven waar je op moet letten als je goed in beeld wilt komen op een video?
Het is vooral belangrijk dat je jezelf bent. Je voelt je dan al snel meer op je gemak. Voor een camera staan is nu eenmaal spannend.

“De kwaliteit van licht en geluid maakt of breekt een videoboodschap.”

Wat vind je van de huidige ontwikkelingen op video gebied en hoe zie jij de toekomst?
Je ziet dat ondernemers het steeds belangrijker vinden om video’s te laten maken. Dit zal in de toekomst, mede dankzij de nieuwe technieken, alleen nog maar toenemen. In eerste instantie lijken video’s of films erg prijzig, maar zo’n film gaat jarenlang mee. Dat maakt de investering zeker de moeite waard.

Wie of wat zou je ooit een keer op video willen vastleggen?
Sociaal betrokken ondernemers, mensen die, samen met de omgeving, een bepaalde wijk of buurt actief aan het verbeteren zijn. De manier waarop zij dit aanpakken en wat de resultaten hiervan zijn.

Wat zijn je inspiratiebronnen bij het filmen?
De synergie onstaat tussen het team en de ondernemer op het moment van filmen. Dat is altijd een mooie inspiratiebron.

Heb jij rolmodellen?
Toen ik opgroeide was Cassius Marcellus Clay, nu beter bekend als Muhammad Ali, mijn grote voorbeeld. Hij was sociaal zeer betrokken, een storyteller met een ontzettend groot doorzettingsvermogen.  Alhoewel ik zelf helemaal niet zo sportief aangelegd ben, herken ik me wel in de creativiteit.

Wat zijn je toekomstdoelen?
Ik wil graag in de toekomst nog een ander televisieformat brengen, natuurlijk nog veel meer mooie videoproducties maken én ondernemers helpen met hun zichtbaarheid.

Heb je nog een laatste shout out naar de lezers?
Iedereen die ook maar iets wil weten over videocontent of videomarketing, neem vooral vrijblijvend contact op.

Connecten met John H. Kerster?
website
Linkedin
Instagram
Facebook


Wil je de zichtbaarheid van je bedrijf vergroten? En meer klanten aantrekken?

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is SALESFUN-EN-RBMMEDIA-500x225.jpg

ONTMOET SALESFUN & RBM MEDIA VIA DEZE LINK


Deel dit artikel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Door de site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Deze site is standaard ingesteld op 'cookies toestaan", om je de beste mogelijke blader ervaring te geven. Als je deze site blijft gebruiken zonder je cookie instellingen te wijzigen, of als je klikt op "Accepteren" hieronder, dan geef je toestemming voor het gebruik van Cookies.

Sluiten